10.2.2019

סטיילינג בארון הבגדים שלך ! חמישה שלבים לסידור ארון חכם!



כמה פעמים קרה לך שפתחת את הארון... בהית... תהית ובסוף הוצאת ולבשת את אותם הפריטים שאת לובשת רוב הזמן ותוך כדי אמרת לעצמך “אוף, חייבת לעשות קניות, אין לי מה ללבוש”?
כנראה שלא פעם ולא פעמיים.

יש מספר סיבות ל - “אין לי מה ללבוש”, המרכזית שבהן היא אי סדר בארון הבגדים שלך.
והכוונה היא לא לאופן בו הבגדים מסודרים ומקופלים, אלא לתכולה עצמה: פריטים ישנים, לא מחמיאים, קטנים או גדולים מהמידה שלך וכו'. כל אלה יוצרים עומס מיותר בארון. לרוב אנו משתמשות ב- 20% בלבד מתכולת הארון שלנו כי "מה שלא רואים לא לובשים"!
קורה לי אין ספור פעמים שאני מגיעה לסידור ארון  אצל לקוחה וכבר בשלב הוצאת הבגדים מהארון אנו מגלות לא מעט פריטים נהדרים שפשוט נשכחו מרוב עומס וסידור לא נכון של הארון.
האמיני לי, גם בארון שלך יש לא מעט אוצרות! צריך רק כמה שעות פנויות, מעט סבלנות וראש פתוח כדי לעשות סדר ולמקסם את הפוטנציאל החווי במלתחה שלך!

שלב ראשון – שלב ההכנות

1.      מכינים שלוש שקיות גדולות : לתיקון, לתרומה ולחברים.
2.      מוציאים את הבגדים מהארון כולל נעליים ואקססורייז (חגורות, צעיפים, תיקים ותכשיטים).
3.      מסדרים על משטח שטוח, כמו מיטה או ריצפה, את כל פירטי הלבוש על פי קטגוריות (חולצות, שמלות, מכנסיים, אבזרים).
שלב שני  - שלב המיון הראשוני

1.      בגדים הנראים בלויים ואינם ניתנים לתיקון (פריטים בעלי "גולגלך", פריטים שהבד שלהם משופשף או פריטים עם כתמים שכבר לא ניתן להוריד) משליחים לשקית התרומות או זורקים (תלוי מה המצב).
2.      את אותה פעולה נעשה גם עם אביזרים, נעליים ותיקים.

שלב שלישי - שלב המדידות והמיון

1.      את כל הפריטים עליהם את "חורשת" ביום יום ואת בטוחה שהם יושבים עליך כמו שצריך, השאירי בצד.
2.      את כל שאר הבגדים צריך למדוד ולהפריד לקבוצות: בגדים הדורשים תיקון אצל תופרת, בגדים לא מחמיאים, גדולים או קטנים, כאלה שניתן להעביר לתרומות או לחברות ופריטים שיושבים טוב ונראים מצוין וניתן להשאירם.

שלב רביעי  - שלב יצירת הופעות וארגון המלתחה 

        Mix & Match -  מרכיבים מקסימום הופעות מכל פריט:
מזל טוב! עברת בהצלחה את השלבים הקשים, "נפתרת" מהפריטים הישנים והלא מחמיאים, פינית מקום בארון שלך והשארת רק את אותם פריטים אשר מעניקים לך הרגשה טובה ומעלים את מצב הרוח שלך! והחשוב ביותר, הכנת לעצמך בסיס לבניית מלתחה שימושית וחכמה.
הצעד הבא והאחרון בסידור הארון הוא לנסות ולהרכיב כמה שיותר "לוקים" (הופעות שלמות כולל נעליים, תיקים ותכשיטים) מהבגדים שנשארו, כדי למקסם כל פריט. כדי להוציא מקסימום פוטנציאל מכל בגד, בחרי כל פעם פריט מרכזי ונסי ליצור עמו מספר מקסימלי של מראות שונים.
אל תחששי להוסיף צבעים, טקסטורות ולשלב בין סגנונות. לדוגמא (תמונה מס' 1) בחרת במכנסיים, התאימי להם כמה שיותר חולצות וז'קטים, כדי ליצור סטים שונים ומגוונים.  
 
תמונה 1
בתמונות מס' 2 ו – 3 ניתן לראות מספר דוגמאות להופעות עם אותם המכנסיים. שימו לב לנעליים ולאביזרים המשדרגים את הלוק ונותנים אופי מסוים לכל הופעה, כמו בשילוב של חליפה עם תישרט פשוטה ונעלי סניקרס, קבלנו הופעה ייצוגית ויחד עם זאת נוחה ולא רשמית מדיי.



תמונה 2



תמונה 3
דוגמאות נוספות לשילובים שונים שניתן להרכיב גם  מחצאית ושמלה (תמונות 4, 5).

תמונה 4


תמונה 5


           תוך כדי יצירת הופעות, תגלי כי חסרים לך פריטים מסוימים להשלמת הופעות ואת מבינה שאם לדוגמא הייתה לך חולצה חלקה, לבנה, היית יכולה למקסם עוד יותר את הפריטים האחרים וליצור שילובים חדשים.
אלו יכולים להיות בגדים, אקססורייז או אפילו פריטי תלייה או קופסאות אכסון. לא משנה מה, וזה הזמן לקחת דף ועט וליצור לעצמך רשימת קניות מסודרת להשלמת המלתחה המושלמת!
תוך כדי תהליך מדידות, בגדים שהצלחת למצות, יכולים לחזור לתוך הארון לפי סדר שאני ממליצה בשלב חמישי האחרון.

שלב חמישי – סידור נכון של הבגדים בארון שלך.

1.      בשלב זה אני ממליצה לחלק  את הבגדים לפי אופן הצגתם בארון. בגדים הדורשים  תלייה ובגדים שאפשר לקפל ולסדר על המדפים.
מה תולים ומה מקפלים? במצב האידיאלי כמה שיותר בגדים יהיו בתלייה כך הם יהיו נגישים יותר     וחשופים לעין. חולצות מבד מתקמט, שמלות, מכנסיים, חצאיות, ז'קטים ומעילים יתלו בעוד סוודרים, בגדים מכותנה, תישרט ובגדי ספורט אפשר לקפל על המדפים.

טיפים חשובים !

·         שימו לב שכל פריט חייב להיות תלוי בקולב נפרד, כדי לא הסתיר פריטים אחרים.
·         כדי שיהיה מראה נקי ומסודר השתמשו בקולבים זהים ודקים. אני אישית  אוהבת את הקולבים בטקסטורה של בד קטיפתי, המונעת מהבגד לגלוש וליפול.






·         למכנסיים וחצאיות מומלץ לבחור קולבים מיוחדים עם אטבים שמחזקים את הבגד ושומרים שהבגד לא יתקמט.
·         הימנעו מעומס יתר באזור התלייה. עומס ימנע מכן לראות את כלל הפריטים התלויים ויגרום לכן אי נוחות בלהכניס ולהוציא פריט מהארון. נסו למצוא מקום אחר למעילים שבדרך כלל תופסים את רוב המקום. 
·         אזור התלייה צריך להיות מחולק לקטגוריות כמו: חצאיות, מכנסיים, חולצות, שמלות וכד'. בתוך כל קטגוריה מומלץ לסדר לפי טקסטורה וצבע, מבד הכבד לקל ומצבע כהה לבהיר (לא חובה, אבל עושה סדר בראש ומקל בהרכבת הופעות).


2.      קיימים לא מעט בלוגרים ומומחים לסידור ארונות. מצרפת מספר קישורים לכתבות שונות בנושא סידור הארון.

·         12 טיפים חכמים לסידור ארון הבגדים - https://www.baitvenoy.co.il/document/222,344,2615.aspx
·         דרכים מרעננות לסידור ארון הבגדים –
·         קולבים חכמים –
·         סדר בנוסח יפני: מלכת סדר מארי קונדו

לדעתי, סדר חיצוני בארון גורם לתחושה רעננה וזורמת יותר גם מבפנים ולהפך: בלגן ואי סדר משבשים את התפקוד וההתנהלות שלנו בכל התחומים, בעבודה, בבית וכמובן גם בארון הבגדים שלנו. 

סדר בארון, הוא שלב ראשון והכרחי ליצירת מלתחה חכמה ושימושית.

אם הכתבה הייתה  מעניינת ומועילה עבורך, מזמינה אותך לקרוא על צעד הבא ביצירת מלתחה חכמה  " 7 צעדים לבניית מלתחה מושלמת".


באהבה
 יאנה


3 תגובות:

Moriya אמר/ה...

טיפים מצויינים! רעיונות מה עושים עם כמויות עצומות של גופיות גברים שנצברו לאורך השנים בארון? התחדשנו ומתחדשים כל הזמן אבל הן כל הזמן נערמות ולבנים של הבית קשה להיפטר מהם. רעיונות יצירתיים למה בכל זאת עושים איתם?

מכנסיים לנשים אמר/ה...

ממש אהבתי את כל האסנמבלים שיצרת. אנסה גם ליישם חלק מהצעות שציינת פה.
תודה על השיתוף.

פוטרים לנשים אמר/ה...

איזה יופי, דרך קסומה לחדש את החלק שאני הכי נהנת בו בכל בוקר,
לבחור מחדש את הבגדים ליום הקרוב.
זה משפיע על איך היום נראה בצורה שלא משתמעת ליותר מצד אחד.
תודה ענקית על הטיפים שלך!

להתלבש בחמש דקות! שלושה טיפים איך להרכיב הופעה מושלמת מבלי לבזבז שעות!

אני זוכרת את אותם  פעמים שהייתי מוצאת את עצמי בבוקר,  בשיא הלחץ, עומדת מול הארון, מוציאה בגד אחרי בגד,  מודדת ומודדת  ושום דבר...